Liepājas osta 20. gadsimta 20. gados. Osta laikā no 1890. līdz 1897. gadam tika izbūvēta par vienu no labākajām un lielākajām Krievijas impērijas ostām un bija trešā nozīmīgākā osta Baltijā tūlīt aiz Pēterburgas un Rīgas. Kopš 1906. gada uzturēja kuģu satiksmi arī ar Ņujorku, vēlāk arī ar Halifaksu, taču kara dēļ nepaspēja realizēt kuģu satiksmes atklāšanu ar Dienvidameriku. Labajā pusē tilts pār Tirdzniecības kanālu, kas savieno Liepājas ezeru ar jūru, kura krastos redzama ostmalas apbūve - noliktavas ar sarkanu dakstiņu jumtiem. Tiltu, kuram bija Beļģijā izgatavots griešanas mehānisms, atklāja un iesvētīja 1881. gadā. Tas savienoja Vecliepājas Lielo ielu ar Jaunliepājas Brīvības ielu un pastāvēja līdz pat 20. gadsimta 50. gadiem; kopš 1899. gada pa to kursēja elektriskais tramvajs. Kopš 1961. gada tā vietā atrodas jauns tilts. Ostmalas apbūve gāja bojā Otrā pasaules kara laikā. Pašlaik notiek Vecās Ostmalas labiekārtošana un rekonstrukcija
Oriģināla turētājs:
Latvijas Nacionālā bibliotēka
Struktūrvienība, kurā atrodas oriģināls:
Letonikas un Baltijas centrs. Baltijas Centrālās bibliotēkas kolekcija