LV | EN
Nosaukums (latviešu):
“Zaļš/Atmaskots”. RIXC Mākslas un zinātnes festivāla 2019 izstādes video dokumentācija
Autors:
Autors nav zināms
Izdevējs:
Rīga : E-Lab / RIXC
Oriģināla radīšanas datums:
2019
Resursa virstips:
Kustīgs attēls
Resursa tips:
Video

Metadati

Nosaukums (latviešu):
“Zaļš/Atmaskots”. RIXC Mākslas un zinātnes festivāla 2019 izstādes video dokumentācija
Alternatīvais nosaukums (angļu):
"Un/Green". Video documentation of the RIXC Art Science Festival 2019 exhibition
Autors:
Autors nav zināms
Izdevējs:
Rīga : E-Lab / RIXC
Oriģināla radīšanas datums:
2019
Valoda:
latviešu
Fiziskais raksturojums (latviešu):
1 MP4 datne
Fiziskais raksturojums (latviešu):
1 MP4 file
Fiziskais datu nesējs:
Digitāli radīts
Temats:
Videoieraksti
Anotācija (latviešu):
"No 2019. gada 4. līdz 6. jūlijam Rīgā norisinājās RIXC Mākslas un zinātnes festivāls “Zaļš / Atmaskots”. Festivāla programmas ietvaros no 2019. gada 5. līdz 6. jūlijam norisinājās konference “Open Fields”. 2019.gadā festivāls norisinājās vērienīgā Eiropas sadarbības projekta “Green Revisited” ietvaros, ar Eiropas Savienības programmas “Radošā Eiropa” atbalstu. Festivāla centrālais notikums bija starptautiskā mediju mākslas izstāde “Zaļš / Atmaskots”, kas norisinājās no 2019. gada 6. jūlija līdz 22. septembrim Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā un ko apmeklēja rekordliels apmeklētāju skaits – 20 000 apmeklētāji. Izstādē bija apskatāmi 20 mākslas darbi, kas pievērsās vienai no visparadoksālākajām un plašākajām mūslaiku tēmām, tiecoties atklāt “zaļo” viņpus ierastajiem priekšstatiem. Zaļā krāsa simboliski tiek saistīta ar visu dabisko, tādēļ to bieži izmanto, lai pārmērīgi kompensētu to, ko cilvēce ir zaudējusi. Zaļā ir visantropocentriskākā no visām krāsām, tai piemīt nenoteiktība, ko veido tai vienlaikus piemītošais dabiskums un mākslīgums. Vai mums ir kontrole pār “zaļo”? Neskatoties uz visumā pozitīvajām nozīmēm, arvien biežāk viss zaļais tiek nekritiski fetišizēts un tehnoloģiski romantizēts, tādēļ valda nepieciešamība pēc sistemātiskas biopolitikas, kas kritiski aplūkotu arvien pieaugošās tehnoloģiskās manipulācijas ar dzīvības sistēmām, ekoloģiju un biosfēru kopumā. ""Zaļš / Atmaskots"" izstādes video dokumentācijā apskatāma īsa video dokumentācija (katalogs) ar izstādes mākslas darbiem Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā. Mākslinieki un mākslas darbi: Agnes Mayer-Brandis (DE). Forest Green (Sleeping and Awakening). Beautiful Data Series: According to Pasi, 2018. Rebekah Blesing in collaboration with Scott Bankroff (US). Toys in Times of Ecological Disaster, 2019. Karine Bonneval (FR). Tropiques domestiques, 2015. Karine Bonneval (FR). Dendromacy, in intimacy with trees, 2017. Adam W. Brown (US). Shadows from the Walls of Death, 2019. Santa France (LV). SNAKES AND ADDERS, 2019. HeHe (FR/DE/UK). Toy emissions (My friends all drive Porsches), 2007. Robert Hengeveld (CA). Kentucky Perfect, 2009/2012. Voldemārs Johansons (LV). Uncertainty Drive, 2017. Iodine Dynamics (NL/FR/US/UK). What Remains, 2019. Eva-Maria Lopez (DE/FR). WOHNZIMMERGRÜN (LIVINGROOMGREEN), 2012–2016. Eva-Maria Lopez (DE/FR). I Never Promised You a Green Garden, 2019. Francisco López (ES). HYPER-RAINFOREST, 2011. AnneMarie Maes (BE). BEE AGENCY (a dynamic system of interdependent processes), 2016–2019. Joana Moll (ES/DE). CO2GLE, 2014. Joana Moll (ES/DE). DEFOOOOOOOOOOOOREST, 2016. Quimera Rosa (ES/AR/FR). Trans*Plant: an OncoMouse™ journey, 2019. Jan-Peter E. R. Sonntag (DE). X from the GAMMAvert cycle, 2019. Taavi Suisalu (EE). Waiting for the Light, 2018. Rihards Vītols (LV). Anniu, 2018. Bureau d’études (et al., 2016). Alien capitalism. Laboratory planet, n°5 (žurnāls)"
Anotācija (angļu):
"The RIXC Art Science Festival: Un/Green took place in Riga from July 4–6, 2019. The festival featured the Open Fields conference that took place from July 5–6, 2019. In 2019, the festival took place as part of the large European cooperation project: Green Revisited, supported by the Creative Europe Programme of the European Union. The key event of the festival was the Un/Green international media art exhibition that took place at the Latvian National Art Museum, Riga from July 6 to September 22, 2019 attended by a record number of visitors – 20 000. The exhibition showcased 20 artworks aiming at complicating the pervasively employed notion of “green” and exploring one of the most paradoxical and broadest topics of our times. 'Green’, symbolically associated with the ‘natural’ and employed to hyper-compensate for what humans have lost, will be addressed as the indeed most anthropocentric of all colours, in its inherent ambiguity between alleged naturalness and artificiality. Are we in control of ‘green’? Despite its broadly positive connotations ‘green’ incrementally serves the uncritical desire of fetishistic and techno-romantic naturalization in order to metaphorically hyper-compensate for material systemic biopolitics consisting of the increasing technical manipulation and exploitation of living systems, ecologies, and the biosphere at large. We, as human species, symbolically re-contextualize techno-scientific tools and their related metaphors to offset what we feel we are losing in times marked by the Anthropocene. The video documentation of the Un/Green exhibition contains a short video documentation (catalogue) with the artworks of the exhibition at the Latvian National Museum of Art. Artists and artworks: Agnes Mayer-Brandis (DE). Forest Green (Sleeping and Awakening). Beautiful Data Series: According to Pasi, 2018. Rebekah Blesing in collaboration with Scott Bankroff (US). Toys in Times of Ecological Disaster, 2019. Karine Bonneval (FR). Tropiques domestiques, 2015. Karine Bonneval (FR). Dendromacy, in intimacy with trees, 2017. Adam W. Brown (US). Shadows from the Walls of Death, 2019. Santa France (LV). SNAKES AND ADDERS, 2019. HeHe (FR/DE/UK). Toy emissions (My friends all drive Porsches), 2007. Robert Hengeveld (CA). Kentucky Perfect, 2009/2012. Voldemārs Johansons (LV). Uncertainty Drive, 2017. Iodine Dynamics (NL/FR/US/UK). What Remains, 2019. Eva-Maria Lopez (DE/FR). WOHNZIMMERGRÜN (LIVINGROOMGREEN), 2012–2016. Eva-Maria Lopez (DE/FR). I Never Promised You a Green Garden, 2019. Francisco López (ES). HYPER-RAINFOREST, 2011. AnneMarie Maes (BE). BEE AGENCY (a dynamic system of interdependent processes), 2016–2019. Joana Moll (ES/DE). CO2GLE, 2014. Joana Moll (ES/DE). DEFOOOOOOOOOOOOREST, 2016. Quimera Rosa (ES/AR/FR). Trans*Plant: an OncoMouse™ journey, 2019. Jan-Peter E. R. Sonntag (DE). X from the GAMMAvert cycle, 2019. Taavi Suisalu (EE). Waiting for the Light, 2018. Rihards Vītols (LV). Anniu, 2018. Bureau d’études (et al., 2016). Alien capitalism. Laboratory planet, n°5 (journal)"
Vispārīgās piezīmes (latviešu):
"Festivāla kuratori: Jens Hauser, Rasa Šmite, Raitis Šmits Festivāla producenti: Agnese Baranova, Daina Siliņa, Jauno mediju kultūras centrs RIXC"
Oriģināla turētājs:
Jauno mediju kultūras centrs RIXC
Pieder kolekcijai:
Jauno mediju kultūras centra RIXC kolekcija (Kolekcija)
Izveidošanas datums:
05.12.2024
Labošanas datums:
11.12.2024
APLIS autortiesību statuss:
Aizsargāts ar tiesībām
APLIS piekļuves tiesības:
Šo darbu aizsargā autortiesības un/vai blakustiesības. Darbs pieejams īpaši aizsargātā tīklā pamatojoties uz likumā noteikto autortiesību izņēmumu. Šo darbu var brīvi lietot personiskai lietošanai, zinātniskam pētījumam vai pašizglītībai. Citiem izmantošanas veidiem jāsaņem tiesību subjekta (-u) atļauja.
APLIS tiesību paziņojums:
Ir aizsargāts ar autortiesībām — pieejams bibliotēkā
APLIS piekļuves paziņojums:
Pieejams Latvijas Nacionālās bibliotēkas tīklā (bez iespējas lejupielādēt)
Resursa virstips:
Kustīgs attēls
Resursa tips:
Video
URI:
https://dom.lndb.lv/data/obj/1389828
RDF dati | XML dati

Pieejamās datnes

Nosaukums Apraksts Izmērs Hash Piekļuves statuss
1. Un_Green-video.mp4 772.78 MB 3757e229d87762e7c099fdee4080b080 Nav tiesības lejupielādēt datni

Tehniskās datnes

Nosaukums Apraksts Izmērs Hash
1. copyright.json Autortiesību fails 2.64 KB 0a3e7a3e7a5050d534e6b09f5cf80497

Lūdzu uzgaidiet