1860. gadā, pēc Rīgas-Dinaburgas dzelzceļa izbūves, ierīkoja arī šā dzelzceļa galapunktu Rīgā. Toreizējā nelielā divstāvu mūra ēka ar diviem peroniem bija Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas sākums. 1884.-1885. gadā staciju paplašināja pēc H. Šēla projekta – ēkai piebūvēja spārnus, izvirzītus uz Gogoļa ielas pusi. Nākamo lielo pārbūvi veica pēc 1910. gada, kad izbūvēja tagadējos uzbērumus un izveidoja dzelzceļa pārvadus tuvākajās ielās. Rīgas—Dinaburgas dzelzceļa stacija atklāta 1861. gadā, vēlāk stacija Rīga I. Līdz 1903. gadam stacija veica ne tikai pasažieru pārvadājumus, bet arī kravu pārkraušanu, un tur atradās arī dzelzceļa remontu darbnīcas. 1914. gadā uz uzbēruma, līdzās stacijai Rīga I, atklāja Rīgas Galveno staciju (pasažieru pārvadājumi Kurzemes virzienā). 20., 30. gados stacijas ēkā darbojās Dzelzceļu policijas Rīgas iecirknis, Rīgas mezgla pasta pārvadājumu kantoris, Rīgas muitas dežūrpunkts, Evaņģēliskā dzelzceļu misija Latvijā, Latvijas Centrālās Tūristu biedrības birojs, frizētava, stacijas bufete, vairākas tirgotavas. Staciju Rīga I nojauca 1959.–1960. gadā
Oriģināla turētājs:
Latvijas Nacionālā bibliotēka
Struktūrvienība, kurā atrodas oriģināls:
Letonikas un Baltijas centrs. Baltijas Centrālās bibliotēkas kolekcija