Pie kompozīcijas ar princeses un pērtiķa figūrām Janis Rozentāls savas dzīves pēdējos gados atgriezās atkārtoti. Pirmais gleznas variants 1913. gadā bija izstādīts 3. Baltijas mākslinieku savienības izstādē un starptautiskā mākslas skatē Minhenē, kur tā reproducēšanas tiesības iegādājās Leipcigas izdevniecība "Velhagen & Klasing", nodrošinot darbam plašu popularitāti. Dekoratīvi krāšņās jūgendstila kompozīcijas simboliskais saturs interpretēts kā sabiedrības un mākslinieka attiecību alegorija, atspoguļojot naudas varu pār mākslinieku; citkārt - princese uzlūkota kā "lielā, daiļā māksla", bet pērtiķītis - zelta ķēdītēs savažotais mākslinieks - tās kalps un rotaļlieta.
Anotācija (angļu):
In the last years of his life, Janis Rozentāls repeatedly returned to the composition with the figures of a princess and monkey. The first of the painting was exhibited in 1913 at the 3rd Baltic Artists Union exhibition and at the international art show in Munich where the Leipzig publisher Velhagen & Klasing acquired reproduction rights ensuring wide popularity for the work. The symbolic content of the decoratively resplendent Art Nouveau composition has been interpreted as an allegory of the relationship between artist and society reflecting the power of money over the artist; on other occasions, the princess is seen as “great, beautiful art” but the monkey as the artist bound by golden chains – its servant and plaything.