Par mākslinieka Kārļa Padega savdabīgo vizuālo tēlu savulaik runāja visa Rīgas sabiedrība, tomēr tas sen būtu nogrimis aizmirstībā, ja nebūtu unikālā talanta. Modernista Padega ekspresīvajos zīmējumos, akvareļos un gleznās paustais groteskas spēks latviešu mākslā ne ar ko nav salīdzināms. Kaut arī Pirmā pasaules kara laikā viņš bija mazs bērns, iznīcības un brutalitātes noliegums un pretkara tēma kļuva par vadošo viņa daiļradē. Tikai viņš varēja iedomāties gleznot sievieti ar ložmetēju rokās kā izaicinājumu veselajam saprātam.
Anotācija (angļu):
The whole of Riga society used to talk about the singular visual image of artist Kārlis Padegs. This would have long been forgotten were it not for his unique talent. The power of the grotesque seen in the modernist Padegs’ expressive drawings, watercolours and paintings has no parallel in Latvian art. Although he was only a small child at the time of the First World War, the denouncement of destruction and brutality, and the anti-war theme became dominant in his work. Only he could have had the idea to paint a woman holding a machine gun as a challenge to common sense.