LV | EN
Nosaukums:
Рига - Желъэный мостъ [attēls] = Riga - Esenbahn-Brücke
Izdevējs:
Dresden : Stengel & Co
Oriģināla radīšanas datums:
[191-]
Resursa virstips:
Attēls
Resursa tips:
Atklātne


Metadati

Nosaukums:
Рига - Желъэный мостъ [attēls] = Riga - Esenbahn-Brücke
Alternatīvais nosaukums:
Riga - Esenbahn-Brücke
Līdzradītājs:
Vozņesenskis, P., inženieris
Izdevējs:
Dresden : Stengel & Co
Oriģināla radīšanas datums:
[191-]
Fiziskais raksturojums:
1 atklātne
Fiziskais raksturojums:
krās. fototipija
Fiziskais raksturojums:
8,8 x 13,6 cm
Fiziskais datu nesējs:
Papīrs
Temats:
Tilti
Temats:
Dzelzceļa tilti
Temats:
Atklātnes
Temats:
Rīga (Latvija)
Vispārīgās piezīmes:
Pirmais dzelzs tilts Rīgā pār Daugavu, kas tika celts no 1871. līdz 1872. gadam pēc Pēterburgas inženiera A. F. Strūves projekta un izmaksāja 1,8 miljonus rubļu. Tilts bija 737 m garš un sastāvēja no 8 laidumiem ar režģotām Tauna sistēmas kopnēm un pagriežamu daļu Daugavas labajā krastā. Tas bija ar 9,75 m platu braucamo daļu, kas tika paredzēta vienvirziena dzelzceļa un pajūgu transportam, un ar divām gājēju ietvēm ārpus tilta kopnēm. Tilta laidumi tika balstīti uz masīviem akmens balstiem - 8 upē un 3 krastā. Attēls ir uzņemts līdz 1914. gadam, jo tad tiltu pārkvalificēja par sabiedriskā transporta un satiksmes tiltu. Tiltu izmantoja līdz 1917. gadam, kad krievu karaspēks atkāpjoties no Rīgas to saspridzināja. Tilta spridzinātie posmi tika aizstāti ar koka konstrukcijām, taču tās cieta 1919. gada Bermonta uzbrukumā un 1920. gadā nodega. Pēc I Pasaules kara no 1925. līdz 1938. gadam tiltu pārbūvēja un pārdēvēja par Zemgales tiltu – tilts jau pirms I Pasaules kara tika atzīts parnepiemērotu divvirzienu dzelzceļa kustības nodrošināšanai pār to. Vecās dzelzs kopnes nomainīja ar tērauda arkveida režģotām kopnēm, notika arī tilta balstu pārbūve un jauna posma izbūve pār Zaķusalu. Tilta rekonstrukcija izmaksāja 6,3 miljonus latu. Šis tilts pagaidām nebija paredzēts dzelzceļa satiksmei, taču bija paredzēts, ka vēlāk pa to kursēs dzelzceļa satiksme. Tilts tika aprēķināts 24 t slodzei, tā platums starp margām bija 16,70, ietverot 10,40 m platu brauktuvi ar 2 tramvaja un automobiļu kustības joslām un 2 ietvēm, 2,20 m katra. Taču šos plānus pārtrauca II Pasaules karš. Tilta atsevišķos posmus saspridzināja sarkanā armija 1941. gadā, to pilnībā iznīcināja vācu armija 1944. gadā. Mūsdienās no kādreizējā Zemgales tilta ir redzamas tikai dažu balstu paliekas.
Oriģināla turētājs:
Latvijas Nacionālā bibliotēka
Struktūrvienība, kurā atrodas oriģināls:
Mākslas un mūzikas centrs. K.Ubāna mākslas lasītava
Oriģināla novietojuma kods:
IAt/77(LR)
Pieder kolekcijai:
Skatu, mākslas, portretu un apsveikumu atklātnes (Kolekcija)
Pieder kolekcijai:
Attēli (Kolekcija)
Valoda:
krievu
Valoda:
vācu
ALEPH ID:
NBA04-000015221
Izveidošanas datums:
29.08.2013
Labošanas datums:
30.03.2023
APLIS autortiesību statuss:
Nav definēts APLIS autortiesību statuss
APLIS piekļuves tiesības:
Nav definētas APLIS piekļuves tiesības
APLIS tiesību paziņojums:
Nav definēts APLIS autortiesību paziņojums
APLIS piekļuves paziņojums:
Nav definēts APLIS piekļuves paziņojums
Resursa virstips:
Attēls
Resursa tips:
Atklātne
URI:
https://dom.lndb.lv/data/obj/45758
RDF dati | XML dati

Pieejamās datnes

Nosaukums Apraksts Izmērs Hash Piekļuves statuss
1. l_001_nba04-15221_001_a.jpg 161.67 KB 1a6225cddbf193ec0124c257b539dc29 Lejupielādēt Atvērt
2. l_001_nba04-15221_002_a.jpg 191.28 KB 592f62c0e3a74e137c2edd9c23d9c464 Lejupielādēt Atvērt

Arhīvdatnes

Nosaukums Apraksts Izmērs Hash
1. l_001_nba04-15221_001_a.tif 8.68 MB 0b79b2da594ac3b3aa92b7335eb8d09d
2. l_001_nba04-15221_002_a.tif 4.89 MB e716482b088f7822103f3bd90e8e10e7

Lūdzu uzgaidiet